COVID-19 INFORMATION I FORBINDELSE MED ARRANGEMENTER HOS PAINTBALL
ÅRHUS & OUTDOOR XPLORE
*** Senest opdateret d. 10/9-2021, kl. 18:50 ***
I lyset af situationen omkring den aktuelle virus-epidemi, følger vi gældende anbefalinger, krav og vejledninger fra de relevante myndigheder.
Opdatering pr. 10/9-2021 :
- Dine kammerater eller veninder, som du er afsted sammen med
- De øvrige gæster i vores aktivitetsområde
- Vores instruktører
- Bliv vaccineret
- Bliv hjemme og bliv testet, hvis du får symptomer
- Hold afstand
- Host og nys i dit ærme
- Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
Og, blot til præcisering :
- Dette betyder, at der IKKE er et formelt krav om at kunne vise negativ Covid19-test ved deltagelse i vores aktiviteter.
- Vi anbefaler og opfordrer stadigvæk til, at deltagere i vores aktiviteter er vaccineret – før deltagelse i vores aktiviteter.
Således du ikke – uforvarende – kommer til at smitte dine egne kammerater, veninder eller kolleger eller nogle af vores andre deltagere eller vores instruktører.
Vel mødt ude i vores aktivitetsområde – fordi, vi kan garantere, at I også i disse ´næsten normale tider´ får masser af spændende og udfordrende aktiviteter :-)
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Læs mere om de konkrete Covid19-smitteforanstaltninger i fbm. vores aktiviteter – Her … :
Opdatering pr. 30/3-2021 :
Hurra … :-) ! – Så er der siden d. 22/3-2021 grønt lys igen for, at vi kan tage imod gæster til paintball og vores øvrige aktiviteter ude i skoven med op til 50 samtidige personer – dvs. inklusive instruktører og deltagere.
Vores aktiviteter kategoriseres i fht. Covid19-retningslinierne som ´idræts-aktiviteter´ :
- Dette betyder, at der IKKE er et formelt krav om at kunne vise negativ Covid19-test ved deltagelse i vores aktiviteter.
Til gengæld :
- Vi anbefaler og opfordrer til, at deltagere i vores aktiviteter – uanset – får taget en Covid19-test – før deltagelse i vores aktiviteter.
Således du ikke – uforvarende – kommer til at smitte dine egne kammerater, veninder eller kolleger eller nogle af vores andre deltagere eller vores instruktører.
Ved arrangementer med et samlet antal over 50 personer, skal deltagerne opdeles i zoner med højst 50 personer i hver zone og med fysisk afstand og adskillelse af personerne i disse zoner.
Vi har nu været i kontakt med både Kulturministeriet, Dansk Idrætsforbund, Dansk Motor Union og mange andre myndigheder.
Og, de oplyser, at samtlige af vores aktiviteter er at betragte som idrætsaktiviteter. Uanset om det er i forenings-regié eller i kommerciélt regié.
Hvilket betyder, at samtlige af vores aktiviteter er omfattende af nedenstående retningslinier.
Gældende fra 22. marts tom. 5. april 2021 :
Her er anført flg. :
- ´Udendørs kulturinstitutioner er genåbnet og der er lempet på restriktioner for udendørs idræts- og foreningsaktiviteter. Det betyder, at følgende tiltag og restriktioner gælder på kultur-, idræts-, fritids- og foreningsområdet til og med 5. april.´
Vedr. forsamlinger er omtalt flg. :
- ´Forsamlingsforbuddet er hævet til 10 personer udendørs og i forbindelse med udendørs idræts- og foreningsaktiviteter i organiseret regi er forsamlingsforbuddet hævet til 50 personer.´
Retningslinier for kulturlivet – [Covid19] [Kulturministeriet] :
Dansk Motor Union / Coronaretningslinier [Dansk Motor Union] [22-03-201] :
Så, vi er i fuld gang med at få tingene organiseret ude i skoven, således vi kan opfylde retningslinierne herfra.
Ligesom vi er i fuld gang med at finde ud af, hvad de seneste retningslinier omkring Covid-19 betyder for den praktiske afvikling af vores aktiviteter, vores gæster i skoven og vores instruktører.
Og, uanset – så kan vi garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter :-)
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Læs mere om de konkrete Covid19-smitteforanstaltninger i fbm. vores aktiviteter – Her … :
Opdatering pr. 25/3-2021 :
Hurra … :-) ! – Så er der grønt lys igen for, at vi kan tage imod gæster til paintball ude i skoven med op til 23 samtidige deltagere – dvs. 23 deltagere og 2 instruktører :-) !
Vi har nu været i kontakt med Kulturministeriet. Og, de oplyser, at paintball er at betragte som en idrætsaktivitet. Uanset om det er i forenings-regié eller i kommerciélt regié.
Hvilket betyder, at vores paintball-aktiviteter er omfattende af nedenstående retningslinier.
Gældende fra 1. marts tom. 5. april 2021 :
Her er anført flg. :
- ´Udendørs kulturinstitutioner er genåbnet og der er lempet på restriktioner for udendørs idræts- og foreningsaktiviteter. Det betyder, at følgende tiltag og restriktioner gælder på kultur-, idræts-, fritids- og foreningsområdet til og med 5. april.´
Vedr. forsamlinger er omtalt flg. :
- ´Forsamlingsforbud på 25 personer for udendørs idræts- og foreningsaktiviteter i organiseret regi.´
Så, vi er i fuld gang med at få tingene organiseret ude i skoven, således vi kan opfylde retningslinierne herfra.
Vi er i dialog med Kulturministeriet i fht. afklaring omkring vores øvrige aktiviteter.
Dvs. klatring, rapelling, ATV-kørsel, tømmerflåde-sejlads, teambuilding mm.
Vi forventer i løbet af meget kort tid også at få endelig afklaring omkring dette.
Ligesom vi er i fuld gang med at finde ud af, hvad de konkrete retningslinier omkring Covid-19 betyder for afvikling af vores aktiviteter, vores gæster i skoven og vores instruktører.
Og, uanset – så kan vi garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter :-)
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Læs mere om de konkrete Covid19-smitteforanstaltninger i fbm. vores aktiviteter – Her … :
Opdatering pr. 9/3-2021 :
Fra Kulturministeriet er der kommet flg. opdatering pr. 3/3-2021
Gældende fra 1. marts til og med 5. april 2021 :
Her er anført flg. :
- ´Udendørs kulturinstitutioner er genåbnet og der er lempet på restriktioner for udendørs idræts- og foreningsaktiviteter. Det betyder, at følgende tiltag og restriktioner gælder på kultur-, idræts-, fritids- og foreningsområdet til og med 5. april.´
Vedr. forsamlinger er omtalt flg. :
- ´Forsamlingsforbud på 25 personer for udendørs idræts- og foreningsaktiviteter i organiseret regi.´
Baseret på ovenstående, så fortolker vi reglerne således, at vores aktiviteter også er omfattet af dette, eftersom det foregår i ´organiseret regie´.
Vi forventer i løbet af meget kort tid at få endelig afklaring omkring dette.
Ligesom vi er i fuld gang med at finde ud af, hvad de konkrete retningslinier omkring Covid-19 betyder for afvikling af vores aktiviteter, vores gæster i skoven og vores instruktører.
Og, uanset – så kan vi garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter :-)
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Læs mere om de konkrete Covid19-smitteforanstaltninger i fbm. vores aktiviteter – Her … :
Opdatering pr. 27/2-2021 :
Folketinget har pr. 24/2-2021 vedtaget, at forsamlingsforbuddet pr. 6/1-2021 på max. 5 personer forlænges i Østjylland og størstedelen af Danmark. Og, at dette pt. er gældende til og med mand. d. 6. april.
Vi er igang med at få afklaret, hvorvidt vores aktiviteter hører under ´Kultur og forlystelser´. Såfremt dette er tilfældet åbnes der muligvis for, at vi kan åbne for deltagere, der kan fremvise en Corona-attest, der er højst 72 timer gammel.
Vi forventer i løbet af meget kort tid at få afklaring omkring dette.
Pr. 1. marts 2021 kan udendørs idræts-aktiviteter og forenings-aktiviteter genåbnes, og der må være op til 25 personer samlet til aktiviteterne.
Imidlertid, så er vores aktiviteter desværre IKKE omfattet af disse retningslinier.
Læs mere om de retningslinier, der er gældende fra 1. marts – Her :
Når der på et tidspunkt bliver løsnet omkring forholdsreglerne vedr. forsamlingsforbudet, så vil vi se frem til igen at tage imod jer ude i skoven.
Og, vi kan garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter :-)
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Læs mere om de konkrete Covid19-smitteforanstaltninger i fbm. vores aktiviteter – Her … :
Opdatering pr. 14/1-2021 :
Folketinget har pr. 13/1-2021 vedtaget, at forsamlingsforbuddet pr. 6/1-2021 på max. 5 personer forlænges. Og, at dette pt. er gældende til og med sønd. d. 28. februar.
*** Dette betyder, at vi pt. desværre IKKE kan modtage bookings
*** på arrangementer i denne periode :-/ ***
Når der på et tidspunkt bliver løsnet omkring forholdsreglerne vedr. forsamlingsforbudet, så vil vi se frem til igen at tage imod jer ude i skoven.
Og, vi kan garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter :-)
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Læs mere om de konkrete Covid19-smitteforanstaltninger i fbm. vores aktiviteter – Her … :
Opdatering pr. 6/1-2021 :
Folketinget har vedtaget, at forsamlingsforbuddet fra dd. ændres til kun max. 5 personer. Og, at dette er gældende til og med sønd. d. 17. januar.
*** Dette betyder, at vi pt. desværre IKKE kan modtage bookings
*** på arrangementer i denne periode :-/ ***
Når der på et tidspunkt bliver løsnet omkring forholdsreglerne vedr. forsamlingsforbudet, så vil vi se frem til igen at tage imod jer ude i skoven.
Og, vi kan garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter :-)
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Opdatering pr. 10/12-2020 :
Folketinget har vedtaget, at forsamlingsforbuddet pr. 23/10-2020 på 10 personer forlænges til og med søndag d. 3. januar for bla. Århus Kommune og Region Midtjylland.
Dette betyder, at vi hermed kan modtage gruppe-størrelser på op til samtidige 10 deltagere. Og, at vi også kan have flere, samtidige grupper og flere, samtidige aktiviteter igang – som f.eks. paintball – med op til 10 deltagere fra flere forskellige grupper.
Nedenstående retningslinier er stadig gældende i fbm. gennemførelse af aktiviteter og arrangementer hos os ude i skoven :
- Gæster, der har symptomer på COVID-19, må ikke deltage i aktiviteterne og skal blive hjemme
- Begrænset deltager-antal pr. gruppe : Højst 9 deltagere + 1 instruktør
- Max. person-antal i pause-området : Højst 9 personer, dvs. deltagere + instruktører
- Krav om afstandsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 10 personer
- Krav om tidsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 10 personer
- Overholdelse af de generelle retningslinier omkring forebyggelse af smittespredning for deltagere såvel som instruktører
- Rengøring og desinfektion af grej, udstyr, kontaktpunkter og overflader før/under/efter hver gruppe, der besøger os ude i skoven
Så, vi håber, at I vil være fleksible og bidrage til at få tingene til også at fungere i disse meget anderledes tider med virus-epidemien.
Yderligere information finder du nedenfor i opdatering pr. 21/6 for hver af vores aktiviteter. Der finder du beskrevet de helt konkrete og lavpraktiske foranstaltninger, som gælder i fbm. jeres besøg hos os ude i skoven.
Vi ser frem til igen at tage imod jer ude i skoven og kan garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter.
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Opdatering pr. 20/11-2020 :
Folketinget har vedtaget, at forsamlingsforbuddet pr. 23/10-2020 på 10 personer forlænges til og med d. 13. december
Dette betyder, at vi hermed kan modtage gruppe-størrelser på op til samtidige 10 deltagere. Og, at vi også kan have flere, samtidige grupper og flere, samtidige aktiviteter igang – som f.eks. paintball – med op til 10 deltagere fra flere forskellige grupper.
Nedenstående retningslinier er stadig gældende i fbm. gennemførelse af aktiviteter og arrangementer hos os ude i skoven :
- Gæster, der har symptomer på COVID-19, må ikke deltage i aktiviteterne og skal blive hjemme
- Begrænset deltager-antal pr. gruppe : Højst 9 deltagere + 1 instruktør
- Max. person-antal i pause-området : Højst 9 personer, dvs. deltagere + instruktører
- Krav om afstandsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 10 personer
- Krav om tidsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 10 personer
- Overholdelse af de generelle retningslinier omkring forebyggelse af smittespredning for deltagere såvel som instruktører
- Rengøring og desinfektion af grej, udstyr, kontaktpunkter og overflader før/under/efter hver gruppe, der besøger os ude i skoven
Så, vi håber, at I vil være fleksible og bidrage til at få tingene til også at fungere i disse meget anderledes tider med virus-epidemien.
Yderligere information finder du nedenfor i opdatering pr. 21/6 for hver af vores aktiviteter. Der finder du beskrevet de helt konkrete og lavpraktiske foranstaltninger, som gælder i fbm. jeres besøg hos os ude i skoven.
Vi ser frem til igen at tage imod jer ude i skoven og kan garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter.
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Opdatering pr. 27/10-2020 :
Folketinget har vedtaget, at forsamlingsforbuddet pr. 23/10-2020 reduceres fra 50 personer til 10 personer.
Dette betyder, at vi hermed kan modtage gruppe-størrelser på op til samtidige 10 deltagere. Og, at vi også kan have flere, samtidige grupper og flere, samtidige aktiviteter igang – som f.eks. paintball – med op til 10 deltagere fra flere forskellige grupper.
Nedenstående retningslinier er stadig gældende i fbm. gennemførelse af aktiviteter og arrangementer hos os ude i skoven :
- Gæster, der har symptomer på COVID-19, må ikke deltage i aktiviteterne og skal blive hjemme
- Begrænset deltager-antal pr. gruppe : Højst 9 deltagere + 1 instruktør
- Max. person-antal i pause-området : Højst 9 personer, dvs. deltagere + instruktører
- Krav om afstandsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 10 personer
- Krav om tidsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 10 personer
- Overholdelse af de generelle retningslinier omkring forebyggelse af smittespredning for deltagere såvel som instruktører
- Rengøring og desinfektion af grej, udstyr, kontaktpunkter og overflader før/under/efter hver gruppe, der besøger os ude i skoven
Vi ser frem til at tage imod jer ude i skoven, og vil gøre vores bedste for at få tingene til at fungere i disse nye og anderledes rammer. Men vi véd også, at der vil være en indkørings-periode, før vi har alle de nye, praktiske rutiner 100% på plads.
Så, vi håber, at I vil være fleksible og bidrage til at få tingene til også at fungere i disse meget anderledes tider med virus-epidemien.
Yderligere information finder du nedenfor i opdatering pr. 21/6 for hver af vores aktiviteter. Der finder du beskrevet de helt konkrete og lavpraktiske foranstaltninger, som gælder i fbm. jeres besøg hos os ude i skoven.
Vi ser frem til igen at tage imod jer ude i skoven og kan garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter.
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Opdatering pr. 18/9-2020 :
Folketinget har vedtaget, at forsamlingsforbuddet pr. 18/9-2020 reduceres fra 100 personer til 50 personer.
Dette betyder, at vi hermed kan modtage gruppe-størrelser på op til samtidige 50 deltagere. Og, at vi også kan have flere, samtidige grupper og flere, samtidige aktiviteter igang – som f.eks. paintball – med op til 50 deltagere fra flere forskellige grupper.
Nedenstående retningslinier er stadig gældende i fbm. gennemførelse af aktiviteter og arrangementer hos os ude i skoven :
- Gæster, der har symptomer på COVID-19, må ikke deltage i aktiviteterne og skal blive hjemme
- Begrænset deltager-antal pr. gruppe : Højst 49 deltagere + 1 instruktør
- Max. person-antal i pause-området : Højst 49 personer, dvs. deltagere + instruktører
- Krav om afstandsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 50 personer
- Krav om tidsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 50 personer
- Overholdelse af de generelle retningslinier omkring forebyggelse af smittespredning for deltagere såvel som instruktører
- Rengøring og desinfektion af grej, udstyr, kontaktpunkter og overflader før/under/efter hver gruppe, der besøger os ude i skoven
Vi ser frem til at tage imod jer ude i skoven, og vil gøre vores bedste for at få tingene til at fungere i disse nye og anderledes rammer. Men vi véd også, at der vil være en indkørings-periode, før vi har alle de nye, praktiske rutiner 100% på plads.
Så, vi håber, at I vil være fleksible og bidrage til at få tingene til også at fungere i disse meget anderledes tider med virus-epidemien.
Yderligere information finder du nedenfor i opdatering pr. 21/6 for hver af vores aktiviteter. Der finder du beskrevet de helt konkrete og lavpraktiske foranstaltninger, som gælder i fbm. jeres besøg hos os ude i skoven.
Vi ser frem til igen at tage imod jer ude i skoven og kan garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter.
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Opdatering pr. 18/7-2020 :
Folketinget har vedtaget, at forsamlingsforbuddet pr. 8/7-2020 hæves fra 50 personer til 100 personer.
Dette betyder, at vi hermed kan modtage gruppe-størrelser på op til samtidige 100 deltagere. Og, at vi også kan have flere, samtidige grupper og flere, samtidige aktiviteter igang – som f.eks. paintball – med op til 100 deltagere fra flere forskellige grupper.
Nedenstående retningslinier er stadig gældende i fbm. gennemførelse af aktiviteter og arrangementer hos os ude i skoven :
- Gæster, der har symptomer på COVID-19, må ikke deltage i aktiviteterne og skal blive hjemme
- Begrænset deltager-antal pr. gruppe : Højst 99 deltagere + 1 instruktør
- Max. person-antal i pause-området : Højst 100 personer, dvs. deltagere + instruktører
- Krav om afstandsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 100 personer
- Krav om tidsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 100 personer
- Overholdelse af de generelle retningslinier omkring forebyggelse af smittespredning for deltagere såvel som instruktører
- Rengøring og desinfektion af grej, udstyr, kontaktpunkter og overflader før/under/efter hver gruppe, der besøger os ude i skoven
Vi ser frem til at tage imod jer ude i skoven, og vil gøre vores bedste for at få tingene til at fungere i disse nye og anderledes rammer. Men vi véd også, at der vil være en indkørings-periode, før vi har alle de nye, praktiske rutiner 100% på plads.
Så, vi håber, at I vil være fleksible og bidrage til at få tingene til også at fungere i disse meget anderledes tider med virus-epidemien.
Yderligere information finder du nedenfor i opdatering pr. 21/6 for hver af vores aktiviteter. Der finder du beskrevet de helt konkrete og lavpraktiske foranstaltninger, som gælder i fbm. jeres besøg hos os ude i skoven.
Vi ser frem til igen at tage imod jer ude i skoven og kan garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter.
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Opdatering pr. 21/6-2020 :
Foranstaltninger vedr. begrænsning af smitte med Covid-19 hos Paintball Århus & Outdoor Xplore
Der findes ikke pt. specifikke retningslinier vedr. begrænsning af smitte for Covid-19 i fht. netop vores aktiviteter.
Dette betyder, at vi tager udgangspunkt i retningslinierne for tilsvarende brancher og aktiviteter og tilpasser disse til netop vores formål. Se også information i opdatering pr. 8/6 nedenfor.
Endvidere tager vi udgangspunkt i informationer, der er udarbejdet af førende forsknings-enheder.
Således vores foranstaltninger i fht. at bekæmpe smittespredning tager udgangspunkt i, at virus kan overleve 72 timer på plastic, 42 timer på metal, 24 timer på pap og tre timer på stof. *)
Vi har derfor iværksat flg. tiltag mhp. begrænsning af smitte med Covid-19 :
Paintball :
- Hver deltager får udleveret en desinficeret beskyttelsmaske til paintball
- Hver deltager får udleveret et desinficeret våben til paintball
- Hver deltager får udleveret en renvasket beskyttelsesdragt til paintball
- Hver deltager får udleveret en renvasket beskyttelseshue til paintball
Desinfektion af masker foretages indvendigt og udvendigt efter brug med biologisk aktivt desinfektions-middel **)
- Desinfektion af våben foretages efter brug med biologisk aktivt desinfektions-middel **)
- Masker og våben damper af i min. 15. min efter desinfektion
- Dragter vaskes efter brug ved 60 grader
- Dragter damper af i min. 2 døgn efter vask
Huer vaskes efter brug v. 40 grader
- Huer damper af i min. 2 døgn efter vask
- Håndsprit er tilgængeligt i pause-området
- Deltagere skal holde en afstand på min. 1 m., når de holder pause
- Deltagere skal holde en afstand på min. 2 m., når de er i aktivitet
- Instruktører holder en afstand på min. 2 m. ved instruktion af deltagerne
- Instruktører bærer handsker i fbm. udlevering af kugler og våben og modtagelse af betaling
- Toilet rengøres min. 1x dagligt i fbm. arrangementer
- Instruktører står bag ophængt afskærmning i fbm. udlevering af kugler og våben og modtagelse af betaling
- Vi anbefaler, at betaling foregår med Dankort eller Mobilepay og tager helst ikke imod kontanter
ATV-kørsel :
- Hver deltager får udleveret en renvasket hjelmhue
- Anvendelse af hjelmhuer er påbudt
- Hver deltager får udleveret en afsprittet hjelm til ATV-kørsel
- Afspritning af hjelme foretages indvendigt og udvendigt efter brug
- Hjelme damper af efter afspritning
- Deltagere er også velkomne til at anvende egen fullface-hjelm. ´Pilot-hjelme´ er ikke tilladt iflg. politiets krav omkring sikkerhed.
- Desinfektion af hjelme foretages indvendigt og udvendigt efter dagens afslutning med biologisk aktivt desinfektions-middel **)
- Hjelme damper af efter behandling med biologisk aktivt desinfektions-middel
- Instruktører holder en afstand på min. 2 m. ved instruktion af deltagerne
- Deltagere skal holde en afstand på min. 1 m., når de holder pause
- Deltagere skal holde en afstand på min. 2 m., når de er i aktivitet
- Hjelmhuer vaskes ved 60 grader efter brug
- Hjelmhuer damper af i min. 2 døgn efter vask
- Håndsprit er tilgængeligt i vente-området ved ATV-kørsel
High-roping :
- Instruktører holder en afstand på min. 2 m. ved instruktion af deltagerne
- Deltagere skal holde en afstand på min. 1 m., når de holder pause
- Deltagere skal holde en afstand på min. 2 m., når de er i aktivitet
- Instruktører bærer værnemiddel/visir ved instruktion og igangsætning af deltagere enkeltvis
- Instruktører bærer handsker ved instruktion og igangsætning af deltagere
- Desinfektion af klatreseler foretages efter brug med biologisk aktivt desinfektions-middel
- Klatreseler damper af i min. 2 døgn efter desinfektion
- Håndsprit er tilgængeligt i vente-området ved high-roping
*) Kilde:
**) Biologisk aktivt desinfektions-middel :
Til desinfektion af vores grej og udstyr bruger vi biologisk aktivt desinfektions-middel ´BioSan´ og koldtågeapparat VectorFog 150+.
´BioSan´ anvendes til desinfektion af vanskelige overflader og nedbryder virus og bakterier fra bla. SARS, MERS, Ebola og er bl.a. testet for EN14476 Feline Corona (=Covid-19).
BioSan er virksomt fra 10-12 min. efter påføring, og er aktivt i min. 2 timer overfor ny forurening af de overflader eller genstande, som er behandlet med BioSan .
Læs mere om ´BioSan´ her :
Ønsker du yderligere information om ovenstående ?
Eller, skulle du have supplerende spørgsmål omkring vores foranstaltninger i fht. begrænsning af smitte med Covid-19, så er du velkommen til at sende os en mail på .
Opdatering pr. 8/6-2020 :
Folketinget har pr. dd. vedtaget, at forsamlingsforbuddet hæves fra 10 personer til 50 personer.
Dette betyder, at vi fra dd. kan modtage gruppe-størrelser på op til 50 deltagere. Og, at vi også kan have samtidige aktiviteter igang – som f.eks. paintball – med op til 50 deltagere fra flere forskellige grupper.
Nedenstående retningslinier er stadig gældende i fbm. gennemførelse af aktiviteter og arrangementer hos os ude i skoven :
- Gæster, der har symptomer på COVID-19, må ikke deltage i aktiviteterne og skal blive hjemme
- Begrænset deltager-antal pr. gruppe : Højst 49 deltagere + 1 instruktør
- Max. person-antal i pause-området : Højst 50 personer, dvs. deltagere + instruktører
- Krav om afstandsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 50 personer
- Krav om tidsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område – ved mere end ialt 50 personer
- Overholdelse af de generelle retningslinier omkring forebyggelse af smittespredning for deltagere såvel som instruktører
- Rengøring og desinfektion af grej, udstyr, kontaktpunkter og overflader før/under/efter hver gruppe, der besøger os ude i skoven
Vi ser frem til igen at tage imod jer ude i skoven, og vil gøre vores bedste for at få tingene til at fungere i disse nye og anderledes rammer. Men vi véd også, at der vil være en indkørings-periode, før vi har alle de nye, praktiske rutiner 100% på plads.
Så, vi håber, at I vil være fleksible og bidrage til at få tingene til også at fungere i disse meget anderledes tider med virus-epidemien.
Yderligere information følger for hver af vores aktiviteter omkring de helt konkrete og lavpraktiske foranstaltninger, som kommer til at gælde i fbm. jeres besøg hos os ude i skoven.
Vi ser frem til igen at tage imod jer ude i skoven og kan garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter.
Fordi :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Opdatering pr. 29/5-2020 :
>> Det er med stor fornøjelse, at vi kan meddele, at vi fra torsd. d. 4. juni igen åbner for arrangementer og aktiviteter :-) <<
Hvilket betyder, at der igen er åbent for booking og tidsbestilling.
Samtidig, så bliver der også mange ting, der bliver en hel del anderledes end før virus-epidemien, fordi Danmark endnu ikke er vendt tilbage til ´normale tilstande´.
Pt. har vi kendskab til flg. forholdsregler og retningslinier i fbm. gennemførelse af aktiviteter og arrangementer hos os ude i skoven :
- Gæster, der har symptomer på COVID-19, må ikke deltage i aktiviteterne og skal blive hjemme
- Begrænset deltager-antal pr. gruppe : Max. 9 deltagere + 1 instruktør
- Krav om afstand imellem deltagere/instruktør, der er i aktivitet : Mindst 2 m.
- Krav om afstand imellem deltagere/instruktør i hvile eller pause : Mindst 1 m.
- Krav om afstandsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område
- Krav om tidsmæssig adskillelse af samtidige grupper ude i vores aktivitets-område
- Overholdelse af de generelle retningslinier omkring forebyggelse af smittespredning for deltagere såvel som instruktører
- Rengøring og desinfektion af grej, udstyr, kontaktpunkter og overflader før/under/efter hver gruppe, der besøger os ude i skoven
Vi ser frem til igen at tage imod jer ude i skoven, og vil gøre vores bedste for at få tingene til at fungere i disse nye og anderledes rammer. Men vi véd også, at der vil være en indkørings-periode, før vi har alle de nye, praktiske rutiner 100% på plads.
Så, vi håber, at I vil være fleksible og bidrage til at få tingene til også at fungere i disse meget anderledes tider med virus-epidemien.
Yderligere information følger for hver af vores aktiviteter omkring de helt konkrete og lavpraktiske foranstaltninger, som kommer til at gælde i fbm. jeres besøg hos os ude i skoven.
Vi har været i kontakt med myndighedernes Corona-hotline, som oplyser at vores aktiviteter er underlagt flg. retningslinier :
- De generelle retningslinier i fht. afstand, fysisk kontakt og begrænsning af smitte
- – Sundhedsstyrelsen
- — https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Forebyggelse-af-smittespredning/Forebyggelse-af-smittespredning-publikation.ashx
- Retningslinjer for genåbning af idræts- og foreningsliv – Udendørs
- – Iflg. Kulturministeriets retningslinier ;
- — https://kum.dk/fileadmin/KUM/Documents/COVID-19_DOX/Retningslinjer_for_genaabning_/Retningslinjer_for_udendoers_foreninger_og_idraet.pdf
- Forlystelsesparker
- – Iflg. Politiets retningslinier :
- — https://politi.dk/coronavirus-i-danmark/forlaengelse-af-tiltag-mod-covid-19-i-danmark
- Klatreparker
- – Iflg. Politiets retningslinier :
- — https://politi.dk/coronavirus-i-danmark/forlaengelse-af-tiltag-mod-covid-19-i-danmark
Vi ser frem til igen at tage imod jer ude i skoven og kan garantere, at I også i disse nye og anderledes tider får masser af spændende og udfordrende aktiviteter :
- Action + Energi + Begejstring = Fede oplevelser !
Opdatering pr. 22/5-2020 :
I den udvidede fase 2 i genåbningen af Danmark fik kulturlivet en stor håndsrækning.
Regeringen har sammen med Folketingets partier pr. 21/5 indgået en aftale, der betyder, at blandt andet forlystelsesparker må åbne fra onsdag 27. maj, hvilket er knap to uger tidligere, end i Folketingets oprindelige aftale om fase 2. Der måtte de først åbne 8. juni.
Se artikel på TV2 Nyheder :
Og, vi forventer, at vi kommer i kategori med forlystelsesparkerne, men afventer stadig endelig godkendelse fra myndighederne. Ligesom vi – som forlystelsesparkerne – også stadig mangler retningslinjer fra sundheds-myndighederne.
Nogle forlystelsesparker har meldt ud, at de åbner allerede d. 29. maj, andre d. 8. juni, andre d. 12 og andre igen åbner først d. 19. juni.
Uanset hvilken dato, vi får mulighed for at åbne, så bruger vi den mellemliggende periode til at forberede os på en genåbning med nye og anderledes regler end før virus-epidemien.
I praksis, så forventer vi at skulle starte med et begrænset deltagerantal pr. gruppe, medmindre forsamlingsforbudet på max. 10 deltagere også bliver løsnet. Ligesom det sikkert også bliver nødvendigt med en tidsmæssig adskillelse imellem hver enkelt gruppe, der besøger os ude i skoven.
I særdeleshed, så kommer der fokus på rengøring og desinfektion af grej, udstyr og overflader før/under/efter hver gruppe, der besøger os ude i skoven.
Vi ser frem til igen at tage imod jer hos os ude i skoven og håber at I vil være fleksible og bidrage til at få tingene til også at fungere i disse meget anderledes tider med virus-epidemien.
Opdatering pr. 8/5-2020 :
Folketinget er pr. 8. maj nået frem til en mere langsigtet aftale vedr. genåbning af Danmark efter nedlukningen pga. virus-epidemien.
Ifølge denne aftale indgår at ´udendørs forlystelsesparker´ må åbne i fase 3 fra d. 8. juni. Og, vi forventer pt. at genåbningen af vores aktiviteter kommer til at følge kategorien ´udendørs forlystelsesparker´.
Ligeledes oplyses for fase 3, at forbuddet mod forsamlinger forventes at blive hævet til 30-50 personer.
Samtidig så indgår der også en masse forbehold i den aktuelle aftale imellem Folketingets parter. Altså, at gen-åbningen i praksis vil afhænge af, hvorledes virus-epidemien udvikler sig. Og, hvorledes regeringen og Folketinget vælger at handle omkring dette.
Uanset, så gør vi, hvad vi kan for at være klar, når der bliver givet grønt lys for gen-åbningen af aktiviteter af samme type som vores. Bla. er vi allerede i kontakt med professionelle leverandører, som står klar med udstyr til sikker og forsvarlig rengøring og desinfektion af vores masker, våben og pauseområder.
Ligesom gen-åbningen af vores aktiviteter vil foregå i samarbejde med de relevante myndigheder.
Opdatering pr. 25/4-2020 :
Regeringen er i løbet af ugen kommet med udmeldinger om, at der måske vil blive løsnet op for restriktionerne omkring forsamlingsforbudet.
Derfor er vi gået igang med at undersøge, hvorledes vi kan gennemføre bla. paintball-arrangementer på sikker og forsvarlig vis. Og, således vi samtidig også på sikker vis kan tage hånd om de relevante påbud i fht. virus-epidemien.
Indtil videre er vi i kontakt med flere, mulige leverandører, der fortæller, at de kan tilbyde sikker rengøring og desinfektion af vores grej og udstyr.
For at være på forkant, så er vi også gået i tænkeboks omkring, hvorledes vi kan sikre fysisk adskillelse imellem deltagerne og de enkelte grupper. Hvorledes dette skal gøres helt konkret i praksis afhænger imidlertid af, hvilke udmeldinger myndighederne kommer ud med.
Så, vi væbner os med tålmodighed. Men forsøger også at være forberedt så godt som muligt, såfremt der skulle blive løsnet op for restriktionerne omkring forsamlingsforbudet efter d. 10. maj.
Opdatering pr. 22/4-2020 :
Efter regeringens seneste opdatering og pressemedelelse pr. mand. d. 21/4-2020 omkring muligheden for at øge forsamlingsforbudet op til 500 deltagere, har der været noget uklarhed og forvirring.
Derfor en præcisering og forklaring af dette.
Hvad der er blevet oplyst, er, at SÅFREMT den øvre grænse for antal personer i forsamlinger bliver hævet, så bliver denne grænse IKKE OVER 500 personer.
Dette betyder derimod IKKE, at det – baseret på de nuværende oplysninger – efter d. 10. maj er muligt og tilladt at afholde arrangementer med op til 500 deltagere.
Dette vil afhænge af, hvorledes virus-epidemien udvikler sig. Og, hvorledes regeringen vælger at handle omkring dette.
Dvs. som der er oplyst i presse-meddelelsen pr. 21/4-2020 : ´Regeringen følger udviklingen af epidemien nøje og justerer derfor også grænsen for, hvor mange mennesker man må forsamle sig løbende.´
Opdatering pr. 6/4-2020 :
Efter regeringens presse-møde mand. d. 6/4-2020 er der fortsat forsamlingsforbud for arrangementer med mere end 10 deltagere tom. d. 10. maj.
Som konsekvens af dette, vælger vi også at aflyse alle arrangementer og aktiviteter fra mand. d. 13. april tom. sønd. d. 10. maj.
Vi holder os løbende orienteret om opdateringer fra de relevante myndigheder og udviklingen omkring evt. tiltag omkring virus-epidemien eller ændringer i forholdsreglerne omkring dette.
Denne side vil løbende blive holdt opdateret i henhold til ovenstående.
Vi modtager fortsat bookings for arrangementer for perioden efter sønd. d. 10. maj. Dog med forbehold for, at der kan komme nye og andre tiltag omkring virus-epidemien efter denne dato.
Opdatering pr. 24/3-2020 :
Efter regeringens presse-møde sønd. d. 23/3-2020 udgør anbefalingen og opfordringen, at man – fortsat – undgår at afholde arrangementer med flere deltagere og undgår unødige sammenkomster og fortsætter de gældende vejledninger, påbud og retningslinier t.o.m. mand. d. 13. april.
Og, at dette i videst muligt omfang er gældende fra mand. d. 16. marts og foreløbigt t.o.m. mand. d. 13. april.
Som konsekvens af dette, vælger vi også at aflyse alle arrangementer og aktiviteter fra tirsd. d. 31. marts t.o.m. mand. d. 13. april.
Vi holder os løbende orienteret om opdateringer fra de relevante myndigheder og udviklingen omkring evt. tiltag omkring virus-epidemien eller ændringer i forholdsreglerne omkring dette.
Denne side vil løbende blive holdt opdateret i henhold til ovenstående.
Vi modtager fortsat bookings for arrangementer for perioden efter mand. d. 13. april. Dog med forbehold for, at der kan komme nye og andre tiltag omkring virus-epidemien efter denne dato.
Opdatering pr. 12/3-2020 :
Efter regeringens presse-møde onsd. d. 11/3-2020 udgør anbefalingen og opfordringen, at man – såvidt muligt – undgår at afholde arrangementer med flere deltagere og undgår unødige sammenkomster.
Og, at dette i videst muligt omfang er gældende med øjeblikkelig virkning og 14 dage frem, dvs. fra mand. d. 16. marts og foreløbigt t.o.m. mand. d. 30. marts.
Som konsekvens af dette, vælger vi at aflyse alle arrangementer og aktiviteter fra dags dato t.o.m. mand. d. 30. marts.
Vi holder os løbende orienteret om opdateringer fra de relevante myndigheder og udviklingen omkring evt. tiltag omkring virus-epidemien eller ændringer i forholdsreglerne omkring dette.
Denne side vil løbende blive holdt opdateret i henhold til ovenstående.
Vi modtager fortsat bookings for arrangementer for perioden efter mand. d. 30. marts. Dog med forbehold for, at der kan komme nye og andre tiltag omkring virus-epidemien efter denne dato.